donderdag 5 november 2009

Tijd voor de wekelijkse update

Het nieuws van deze week is dat afgelopen zaterdag onze Flopke is door gestroomd naar de gehoorzame hond I cursus en dat met de hele groep van de jonge honden tegelijkertijd! Dus toen we in koor vroegen hoe dat zo kwam zei Monique, onze trainster: “ach, jullie hebben misschien met z’n allen niet al te veel lopen kloten op dat veld” en geloof me, uit haar mond is dat een enorm compliment! De week ervoor waren Monique en ik met onze honden (Max, een bruine reu van 5 jaar en onze Flopke) – het was vakantie op de cursus – een eind gaan lopen, zodat Monique kon bekijken hoe Flopke luisterde (ze pubert bij vlagen behoorlijk) en toen gaf ze mij ook een erg groot compliment! Ze zei dat Flopke boven gemiddeld goed getraind was in vergelijking met honden van haar leeftijd! Om kort te gaan: het kwam allemaal wel goed met haar! De volgende dag echter speelde mevrouw zo wild met een ander hondje (die niet stopte toen ze piepte) dat ze haar pootje bezeerde en sindsdien dus op huisarrest staat om dat voldoende rust te geven. Gelukkig is het de afgelopen twee weken goed verbeterd, maar we doen nog ff rustig aan! Gisteren wel weer naar het park geweest, maar ze mag niet met andere honden spelen. Dus ga ik vooral op een tijdstip dat er ook bijna geen honden in het park zijn, zodat ze ook niet in de verleiding komt. In het park mag ze dan een klein stukje los lopen en naar huis gaat ze weer op het plateautje van de scootmobiel! Vind ze niet echt fijn en ze probeert er ook wel eens af te springen, maar dan komt ze mij tegen, want ik hou haar goed vast! Geen fratsen onderweg! Gelukkig kan ze het nog goed hebben zo weinig beweging en is ze in huis nog steeds niet balorig, maar op les wil ze zich nu wel eens uit leven! Bij het los laten en bij je roepen afgelopen zaterdag nam ze dus een D tour! Wel NADAT ze al bij me was gekomen! Gelukkig ging het de tweede keer beter en bleef ze gelijk bij me! Dus was de lange lijn toch overbodig, die Monique haar eigenlijk aan wilde doen! Tja, Flopke durft nog steeds niet ver weg van mij te lopen, dus dat is echt wel eens in mijn voordeel!

Verder heb ik weer een leuke video gemaakt van Flopke en die kun je bekijken onder het kopje video’s rechts.  Het is een ochtend in het park begin oktober!  Flopke is niet veel groter meer geworden sinds toen en is nu ze (al) 8 maanden sinds afgelopen zondag, wat we gezellig gevierd hebben (lees: haar verwend met lekkere botjes). Veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...